W strukturze organizacyjnej Domu funkcjonują następujące działy:
Dział opiekuńczo-terapeutyczny,
Dział medyczno-rehabilitacyjny,
Dział administracyjny,
Dział gospodarczy.
Wszystkie działy funkcjonują w sposób zapewniający właściwy poziom usług w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńczych i wspomagających, zgodnych z określonymi standardami.
Do zadań działu opiekuńczo-terapeutycznego należy w szczególności zaspokajanie potrzeb mieszkańców oraz umożliwianie rozwoju ich osobowości poprzez zapewnienie:
świadczenia pracy socjalnej,
szeroko pojętej terapii indywidualnej oraz grupowej w ramach terapii zajęciowej i terapii pracą,
uczestniczenia w imprezach kulturalnych, towarzyskich i turystycznych w środowisku lokalnym oraz organizowanych na terenie Domu,
miejsca zamieszkania wyposażonego w niezbędne meble i sprzęty, pościel, bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,
odzieży i obuwia,
pomocy w utrzymaniu higieny osobistej,
spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu i poza nim,
ochrony godności osobistej,
wyżywienia w ramach obowiązujących norm żywieniowych i dietetycznych zgodnie ze wskazaniami lekarza,
spożywania posiłków w ustalonym przedziale czasowym oraz możliwości wyboru potraw lub otrzymania posiłku dodatkowego,
prowadzenia dokumentacji w zakresie indywidualnych planów wsparcia i ich realizacji.
Do zadań działu administracyjnego należy w szczególności:
prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Domu,
prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń ubezpieczenia społecznego,
prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem,
prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
prowadzenie spraw związanych z gospodarką samochodowo – paliwową,
prowadzenie dokumentacji zamówień publicznych,
zbiór aktów prawnych,
obsługa sekretariatu,
obsługa księgowa Domu,
opracowywanie planów dochodów i wydatków Domu,
sporządzanie sprawozdań finansowych,
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
prowadzenie obsługi kasowej Domu,
opracowywanie projektu budżetu,
opracowywanie jadłospisów.
.
Do zadań działu medyczno-rehabilitacyjnego należy w szczególności:
sprawowanie opieki medycznej w zakresie zleconych zadań przez lekarza rodzinnego i lekarzy – specjalistów,
świadczenie usług pielęgniarskich i rehabilitacyjnych,
podnoszenie sprawności fizycznej,
organizowanie pracy rehabilitacyjno-wychowawczej w stosunku do mieszkańców w oparciu o indywidualne plany wsparcia w ramach zespołu terapeutycznego,
prowadzenie diagnoz pielęgniarskich,
prowadzenie indywidualnej dokumentacji,
prowadzenie raportów pielęgniarskich, rejestru wykonanych zabiegów pielęgniarskich i badań laboratoryjnych.
Do zadań działu gospodarczego należy w szczególności:
prowadzenie kuchni,
wydawanie posiłków o określonych godzinach,
prowadzenie magazynów żywnościowych i technicznych,
świadczenie usług pralniczych zgodnie z zatwierdzoną technologią,
dbanie o należytą pracę urządzeń grzewczych,
kontrola i ewidencja wskazań urządzeń pomiarowych,
zabezpieczenie, naprawa oraz konserwacja pomieszczeń, maszyn i urządzeń,