Przejdź do treści
W strukturze organizacyjnej Domu funkcjonują następujące działy:
- Dział opiekuńczo-terapeutyczny,
- Dział medyczno-rehabilitacyjny,
- Dział administracyjny,
- Dział gospodarczy.
Wszystkie działy funkcjonują w sposób zapewniający właściwy poziom usług w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńczych i wspomagających, zgodnych z określonymi standardami.
Do zadań działu opiekuńczo-terapeutycznego należy w szczególności zaspokajanie potrzeb mieszkańców oraz umożliwianie rozwoju ich osobowości poprzez zapewnienie:
- świadczenia pracy socjalnej,
- szeroko pojętej terapii indywidualnej oraz grupowej w ramach terapii zajęciowej i terapii pracą,
- uczestniczenia w imprezach kulturalnych, towarzyskich i turystycznych w środowisku lokalnym oraz organizowanych na terenie Domu,
- miejsca zamieszkania wyposażonego w niezbędne meble i sprzęty, pościel, bieliznę pościelową oraz środki utrzymania higieny osobistej,
- odzieży i obuwia,
- pomocy w utrzymaniu higieny osobistej,
- spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu i poza nim,
- ochrony godności osobistej,
- wyżywienia w ramach obowiązujących norm żywieniowych i dietetycznych zgodnie ze wskazaniami lekarza,
- spożywania posiłków w ustalonym przedziale czasowym oraz możliwości wyboru potraw lub otrzymania posiłku dodatkowego,
- prowadzenia dokumentacji w zakresie indywidualnych planów wsparcia i ich realizacji.
Do zadań działu administracyjnego należy w szczególności:
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Domu,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
- prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń ubezpieczenia społecznego,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką samochodowo – paliwową,
- prowadzenie dokumentacji zamówień publicznych,
- zbiór aktów prawnych,
- obsługa sekretariatu,
- obsługa księgowa Domu,
- opracowywanie planów dochodów i wydatków Domu,
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
- prowadzenie obsługi kasowej Domu,
- opracowywanie projektu budżetu,
- opracowywanie jadłospisów.
Do zadań działu medyczno-rehabilitacyjnego należy w szczególności:
- sprawowanie opieki medycznej w zakresie zleconych zadań przez lekarza rodzinnego i lekarzy – specjalistów,
- świadczenie usług pielęgniarskich i rehabilitacyjnych,
- podnoszenie sprawności fizycznej,
- organizowanie pracy rehabilitacyjno-wychowawczej w stosunku do mieszkańców w oparciu o indywidualne plany wsparcia w ramach zespołu terapeutycznego,
- prowadzenie diagnoz pielęgniarskich,
- prowadzenie indywidualnej dokumentacji,
- prowadzenie raportów pielęgniarskich, rejestru wykonanych zabiegów pielęgniarskich i badań laboratoryjnych.
Do zadań działu gospodarczego należy w szczególności:
- prowadzenie kuchni,
- wydawanie posiłków o określonych godzinach,
- prowadzenie magazynów żywnościowych i technicznych,
- świadczenie usług pralniczych zgodnie z zatwierdzoną technologią,
- dbanie o należytą pracę urządzeń grzewczych,
- kontrola i ewidencja wskazań urządzeń pomiarowych,
- zabezpieczenie, naprawa oraz konserwacja pomieszczeń, maszyn i urządzeń,
- dbanie o porządek i czystość w obejściach Domu,
- zapewnienie transportu wewnętrznego i zewnętrzneg